Nyheter

Hur du använder artikelmarknadsföring

Om du inte använder artikelmarknadsföring än missar du en av de mest effektiva formerna av internetmarknadsföring. Innehållsmarknadsföring är en viktig del av SEO och det är ett effektivt sätt att locka till sig ett stort antal organiska backlinks. Organiska länkar ger sex gånger mer trafik än betald sökannonsering.

Finn fler intressanta artiklar som diskuterar artikelmarknadsföring på den här webbplatsen.

Denna strategi har potential att ge miljontals nya besökare till din webbplats. Målet med alla marknadsföringskampanjer är att skapa kvalitetsinnehåll som människor vill dela med sig av.

När du skapar innehåll för en artikel måste du se till att det är SEO-vänligt. För att göra detta måste du använda ett plugin som analyserar SEO-poängen för din artikel i realtid. Det kommer att avgöra hur nyckelordstung din artikel är och hur effektiva din metabeskrivning och titel är. Yoast är till exempel ett populärt plugin för WordPress som hjälper till med engagemanget hos läsarna. Dessutom kan Yoast öka trafiken från sociala nätverkssajter.

När du skapar innehåll för artiklar bör du inkludera en bioruta som innehåller en länk till din webbplats. Du kan också använda teasers för att öka trafiken till din webbplats. Oavsett om du planerar att sälja något genom dina artiklar eller inte, se till att välja ett ämne som är relevant för din verksamhet. Annars kommer din artikel att falla platt för läsarna. Om du vill locka en mer nischad publik, skriv om ett ämne som intresserar dem.